Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in talimatıyla geçen yıl okullarda devir bitimi öncesindeki son hafta öğrencilerin, sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılmalarını teşvik etmek emeliyle ‘Dönem Sonu Faaliyet Haftası’ uygulaması hayata geçirilmişti. Bu yılki etkinlikler, akademik muvaffakiyetin yanı sıra toplumsal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimi de bütüncül yaklaşımla odağa alan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile bütünleşik formda güncellendi. Bu kapsamda, faaliyet haftasında öğrencilere çok taraflı gelişimlerini destekleyecek geniş aktiflik yelpazesi sunulacak.
13-16 Ocak’ta ‘Dönem Sonu Faaliyet Haftası’ kapsamında düzenlenecek aktiflikleri, öğretmenlerle öğrencilerden oluşan heyet organize edecek. Aktifliklerin tümü, Bakanlıkça e-Okul Toplumsal Aktiflik Modülü’nde ‘merkezi etkinlik’ olarak tanımlandı. Okullar, Toplumsal Aktiflik Girişi Ekranı Merkezi Etkinlikler kısmından bu aktiflikleri seçerek, aktifliği gerçekleştiren öğrenci/öğrencilerin bilgilerini modüle işleyecek. e-Okul Toplumsal Aktiflik Modülü’ne yapılan data girişleri, öğrencilerin toplumsal aktiflik içerikli karnelerinde de yerini alacak.
Bilgi müsabakalarından yetenek paylaşım saatine, hitabet oyunlarından stantlara, toplumsal sorumluluk çalışmalarından, belgesel ve animasyon şovlarına birçok aktifliğe yer verilen planlamalarla öğrencilerin hem eğlenmesi hem de öğrenmesi amaçlanıyor.
ETKİNLİKLER ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN, VELİ VE OKUL YÖNETİMİ İŞBİRLİĞİYLE ORGANİZE EDİLEBİLECEK
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun güncellenen ‘Dönem Sonu Faaliyet Haftası Uygulama Kılavuzu’nda, gün gün örnek planlamalar yer aldı. Okullar, planda yer alan aktifliklerin gününü değiştirebilecek, aktiflik saatlerini okul ve etraf kaidelerine nazaran belirleyebilecek. Faaliyet Haftası Yürütücü Heyeti, örnek etkinliklere ek olarak pek çok oyun ve aktifliği öğrenci, öğretmen, veli ve okul yönetimi işbirliğiyle organize edebilecek.
Faaliyet haftasına ait MEB’in planlaması gün gün şöyle:
13 OCAK PAZARTESİ:
Yetenek Paylaşım Saati: İstekli öğretmen ve öğrenciler, ilgi duydukları alanlarda atölye çalışmaları, sunumlar yahut söyleşiler düzenleyecek. İçerikler, okul ve müfredat dışı bahislerden oluşacak.
Dilimizin Zenginlikleri-Hitabet Oyunları ‘Münazara’: Öğrenciler, sınıf içinde hitabetlerini geliştirmeye yönelik oyunlardan biri olan münazara yapabilecek.
Bilgi Yarışı: Her okul kendi bilgi müsabakası için sorular ve karşılıklar hazırlayacak. Müsabakalar, tıpkı saatte her sınıfta gerçekleştirilecek.
14 OCAK SALI:
Tecrübe Paylaşımı Söyleşileri: Öğrenciler, çeşitli meslek kümelerinden uzman konuşmacıların yer alacağı etkinliklere katılabilecek.
Dilimizin Zenginlikleri-Hitabet Oyunları ‘Roller Tartışıyor’: Öğrenciler, ‘roller tartışıyor’ etkinliğinde bir husus üzerine tartışma yapacak.
Oyun Saati: Çeşitli kutu oyunları ve drama oyunlarının oynanacağı hür vakit aktifliği planlanacak. Temel eğitim öğrencileri için MEB’in ‘Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu’ dijital kitabı kullanılabilecek.
15 OCAK ÇARŞAMBA:
Bir Fikrim Var Saati: Öğrenciler, dünya ve toplumsal bahislerde bilgi alışverişi yaparak kendi sorumluluklarını tartışacak.
Dilimizin Zenginlikleri-Hitabet Oyunları ‘Hitabet Yarışı’: Her sınıftaki öğrenciler ortasında, ‘hitabet yarışı’ düzenlenecek.
Belgesel ve Animasyon Gösterimi: Öğretmenler ve okul yönetimi tarafından yaş seviyesine uygun belgesel yahut animasyonlar gösterilecek.
16 OCAK PERŞEMBE:
İyiliği Paylaş Saati: Öğrenciler, yaptıkları bir uygunluğu paylaşarak uygunluk yapma kavramı üzerine konuşacak.
Dilimizin Zenginlikleri-Kelime Oyunları: Her sınıf seviyesinde ‘kelime oyunları’ düzenlenecek.
Sergi: Periyot boyunca yapılan çalışmalar, mecmua ve gazete dizaynları, fotoğraf yahut fotoğraf kulüplerinin çalışmalarından oluşan stant açılacak.
Öğrenciler, 17 Ocak Cuma günü karnelerini alarak yarıyıl tatiline girecek. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uygulandığı ilkokul 1. sınıflarda ise karne yerine sosyal-duygusal öğrenme hünerlerini de içeren ‘gelişim raporu’ uygulamasına geçilecek.