Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne çarparak düşen ve iki pilot, bir doktor ve bir sağlık çalışanının hayatını kaybettiği helikopter kazasında ambulans helikopterin havalandığı pist ruhsatsız çıktı.
BirGün’den İsmail Arı’nın haberine nazaran; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün datalarına nazaran, Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin helikopter pisti ruhsatsız. Birçok hastanenin helikopter pisti Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün listesinde yer alıyorken Muğla’daki bu pist ruhsat listesinde yer almıyor.
THK HELİKOPTERLERİ TUSAŞ’A SATTI
Sağlık Bakanlığı ambulans helikopteri uzun yıllar Türk Hava Kurumu’ndan (THK) kiraladı.
Ancak, 2022’nin son aylarından itibaren ambulans helikopterler THK’den kiralanmamaya başlandı. Hatta Sağlık Bakanlığı, THK’ye ödemesi gereken 1 milyon 72 bin doları da ödemedi. AKP’li kayyumların yönettiği THK de helikopterleri Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.’ye (TUSAŞ) sattı.
Tuğgeneral rütbesindeyken Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı’ndan emekli olan, 2015 ile 2018 yılları arasında Türk Hava Kurumu Genel Lideri olan, eski milletvekili, pilot Kürşat Atılgan, helikopter kazasını kıymetlendirdi.
KAZA KIRIM GRUBU KİME BAĞLI?
“Benden sonra gelen kayyumlar bu helikopterleri sattı” diyen Kürşat Atılgan şunları söyledi:
“Türk Hava Kurumu üzere 100 yıldır bu işleri yapan, havacılığın temeli olan kurumdan bir diğer yapıya geçti bu helikopterler. Ben de başkanlık dönemimde Sıhhat Bakanlığı’nın ambulans helikopter ihalesini aldım. Bu helikopterler donanımlı ve çok uygun helikopterler. Dünyada ambulans helikopter olarak en çok kullanılan helikopterlerden biri. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne bağlı olan kaza, kırım, inceleme heyetinin kesinlikle fakat kesinlikle Ulaştırma Bakanlığı’na geçmesini söylemiştim daha evvel. Bu değişikliği yapıp yapmadıkları bilmiyorum fakat Meclis’te de lisana getirmiştim. Bir kurum hem havacılıktan sorumlu olacak hem de kaza kırım işi kendisinde olacak. Bu türlü olduğunda ve bir kusur varsa ne olacak?
THK’NİN 100 YILLIK DENEYİMİ VAR
Bu kazada sis nedeniyle görüşün kısıtlı olduğunu görüyoruz. Artık kaza kırım grubu bir rapor hazırlayacak fakat bu raporun hazırlanması bazen aylar sürer. THK bu helikopterleri yaklaşık 10 yıl işletti bir kaza olmadı. Nede olmadı? Zira THK’nin gerisinde 100 yıllık bir uçuş tecrübesi var, uçuş okulu var. Ben genel lider olarak pilotların geçmişini, deneyimini şahsen incelerdim. Havacılık kuralları kanla yazılmıştır. Kesinlikle gerisinde kazalar vardı. Sonrasında da birtakım kurallar çıkarılır.”