Ünlü hamburger firması iflas başvurusu yaptı

ABD’nin önde gelen lüks burger zincirlerinden BurgerFi, iflas müracaatında bulundu. Restoran dalındaki iflas dalgasının bir modülü olarak, zincirin kapanma mümkünlüğü gündeme geldi.

BORÇ 500 MİLYON DOLARA ULAŞTI

BurgerFi, Anthony’s Coal Fired Pizza’nın da sahibi olan şirketiyle birlikte Çarşamba günü Delaware mahkemesinde Chapter 11 iflas muhafazasına başvurdu. Şirketin borçlarının 500 milyon dolara kadar ulaştığı belirtiliyor.

İki marka bünyesinde toplam 162 restoran bulunuyor; bunlardan biri de sırf birkaç ay evvel açılan New York’taki BurgerFi şubesi. Tüm bu lokasyonlar kapanma riskiyle karşı karşıya.

BurgerFi, 2024 yılında iflas müracaatında bulunan son restoran zinciri olarak dikkat çekiyor. Daha evvel Red Lobster, Rubio’s, Buca di Beppo, World of Beer, Roti ve Melt Bar & Grill de birebir yola başvurmuştu.

BurgerFi, yaz aylarında iflas eden Red Lobster üzere, en berbat performans gösteren restoranların kiralarını iptal ederek maliyetlerini düşürmeyi ve borçlarını hafifletmeyi umuyor.

Shake Shack ve Five Guys üzere rakipleriyle öne çıkan BurgerFi, 102 restoranında yaklaşık 11 dolara cheeseburger satıyor. Florida merkezli şirket, geçen ay iflas riskinin yüksek olduğunu belirtmişti. Şirket, 14 Ağustos prestijiyle kasasında sadece 4.4 milyon dolar bulunduğunu açıklamıştı.

GEÇEN YIL 14 ŞUBESİ KAPANDI

İkinci çeyrekteki ziyanların ise şaşırtan bir biçimde 18.4 milyon dolar olduğu varsayım ediliyor. Bugünkü gelişmeler, yılın birinci üç ayında sekiz restoran kapatan zincirin çalışanları ve hayranları için makus bir haber oldu.

Geçen yıl kapanan 14 restoranın akabinde ABD’de yalnızca 102 BurgerFi lokasyonu kaldı. Anthony’s Pizza’nın ise 60 restoranı bulunuyor. Restoranların birçok Florida, Maryland, Kuzey Carolina, New York ve Indiana’da yer alıyor.

BurgerFi, Delaware’deki iflas mahkemesine mali durumunu nasıl düzelteceğine dair şimdi bir açıklama yapmadı. Debtwire’ın küresel hukuk departmanı başkanı Sarah Foss, “BurgerFi’nin Chapter 11 davası, bu yıl iflas müracaatında bulunan Rubio’s, Red Lobster ve Buca di Beppo üzere zincirlerin akabinde geldi” dedi.

SATIŞLAR DÜŞTÜ, MALİYET ARTTI

Şirket internet sitesinde, “Sadece şahane burgerler sunmuyoruz. 2011’den bu yana ülkenin en uygun tedarikçilerinden aldığımız taze materyallerle, lezzet ve kalite konusunda odunsuz standartlarla bir üst düzeyde burgerler sunuyoruz” açıklamasına yer verdi.

Şirket, satışlardaki düşüşün en büyük nedeninin restoran kapanmaları olduğunu, bunun yanı sıra besin ve iş gücü maliyetlerinin artmasının da finansal sorunları derinleştirdiğini belirtti. BurgerFi, birinci olarak Mayıs ayında nakit düşüncesi nedeniyle “stratejik alternatifler” düşündüğünü açıklamıştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir